Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на съединител - 155 1.8 8V

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на съединител - 155 1.8 8V

    Интересува ме най-вече целия мотор ли свалят по сервизите или само скоростната кутия. Иначе феродов диск взех - на Delphi казаха ми, че били хубави, пък и беше най-скъпия в магазина. Не съм взел лагер и притискателен диск тъй като не знам дали и те ще са за смяна.
    Alfa Romeo 155 1.8TS
    Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet


  • #2
    По принцип е желателно да си смениш и притискателния диск, както и лагера. Проблема на притискателния диск, е че омеква и отделянето не се извършва напълно, което води до трудно превключване на скоростите. Мойта препоръка е да ги смениш комплект, защото ако смениш само феродовия диск може след някой друг километър да замине и притискателния, а цената за свалянето на скоростите не е толкова малка.

    Comment


    • #3
      Относно самата смяна със сигурност би трябвало да може да се извърши със свалянето само на скоростите. Може да се наложи и откачване на магарето.

      Comment


      • #4
        За свалянето и аз не знам със сигурност, но мисля че се свалят само скоростите. Съвета ми е задължително да смениш лагера а притискателният по преценка.

        Comment


        • #5
          Ясно, ще взема и лагера тея дни. Някаква информация за марки имате ли - кои са по-добри?
          Alfa Romeo 155 1.8TS
          Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ALFA CORSE
            Ясно, ще взема и лагера тея дни. Някаква информация за марки имате ли - кои са по-добри?
            Valeo било най-доброто, но е по-скъпичко
            Ако имаш възможност вземи си такова, поне ще забравиш кога си сменял съединител
            sigpic

            Comment


            • #7
              Аз знам 4е Закс са най добрите ама знам ли аз досега не съм сменял съединител на нито една от колите ми
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Съжалявам, ако не е редно да намествам питането си в темата на колегата, но мисля че по-добре отколкото да пускам нова тема, защото касае същото.

                Колата е 155 1.8ТС 8В . Смених комплект съединител (ако има значение и спирачни маркучета), но сега педала на съединителя половината (ако не и повече) от хода му се натиска без никакъв ефект и без почти никакво съпротивление. После съвсем долу и съвсем с къс ход (имам чувството, че е няколко милиметра) отделя съединителя - някакси рязко става, колкото и плавно и постепенно да е натискането на съединителя. От сервиза ми казаха, че може би е проблем в помпата или в цилиндъра. Преди обаче не беше изобщо така съединителя. Буксуваше, но нямаше такива аномалии. и ми се струва, че нещо май ме мотат и се опитват да ми сменят помпата и цилиндъра (без може би да има нужда), а доста неща се наложи да сменям и се поохарчих, та не ми се дават излишни пари. Въпросите ми са:
                1/ Не би ли следвало подобно поведение да се няблюдава при наличие на въздух в сиситемата (т.е. ако не е обезвъздушен добре съединителя, но пък спирачките са си добре и спира добре, а те нали са в обща система, въпреки, че четох, че се обезвъздушават поотделно);
                2/ Четох преди, но сега нещо не мога да намеря темата, че лесно се рециклирали помпата и цилиндъра на съединителя като им се сменят гумичките, щото предполагам не са евтини иначе като нови - има ли нещо вярно или съм се объркал и моля ако стават така нещата някой ако има адрес или да ме упъти за подобен майстор.
                3/ Не ми се вярва, но все пак да попитам: нали не "нормално" поведение за току-що сменен съединител, т.е. проблем има, а не са нещата в нормално състояние поради факта, че не са се напаснали новите дискове.

                Благодаря предварително.
                Alfa 155 1.8 TS 8V - ex
                Alfa 156 1.8

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от nick
                  Съжалявам, ако не е редно да намествам питането си в темата на колегата, но мисля че по-добре отколкото да пускам нова тема, защото касае същото.

                  Колата е 155 1.8ТС 8В . Смених комплект съединител (ако има значение и спирачни маркучета), но сега педала на съединителя половината (ако не и повече) от хода му се натиска без никакъв ефект и без почти никакво съпротивление. После съвсем долу и съвсем с къс ход (имам чувството, че е няколко милиметра) отделя съединителя - някакси рязко става, колкото и плавно и постепенно да е натискането на съединителя. От сервиза ми казаха, че може би е проблем в помпата или в цилиндъра. Преди обаче не беше изобщо така съединителя. Буксуваше, но нямаше такива аномалии. и ми се струва, че нещо май ме мотат и се опитват да ми сменят помпата и цилиндъра (без може би да има нужда), а доста неща се наложи да сменям и се поохарчих, та не ми се дават излишни пари. Въпросите ми са:
                  1/ Не би ли следвало подобно поведение да се няблюдава при наличие на въздух в сиситемата (т.е. ако не е обезвъздушен добре съединителя, но пък спирачките са си добре и спира добре, а те нали са в обща система, въпреки, че четох, че се обезвъздушават поотделно);
                  2/ Четох преди, но сега нещо не мога да намеря темата, че лесно се рециклирали помпата и цилиндъра на съединителя като им се сменят гумичките, щото предполагам не са евтини иначе като нови - има ли нещо вярно или съм се объркал и моля ако стават така нещата някой ако има адрес или да ме упъти за подобен майстор.
                  3/ Не ми се вярва, но все пак да попитам: нали не "нормално" поведение за току-що сменен съединител, т.е. проблем има, а не са нещата в нормално състояние поради факта, че не са се напаснали новите дискове.

                  Благодаря предварително.
                  определено не ти е обезвъздушена системата на съединителя
                  най простият начин да си го оправиш сам е като помпаш на педала на съединителя докато започне да си работи нормално
                  има случаи при които е наложително и обезвъздушаване, то се извършва както при спирачките(на долната помпа на съединителя има пробка)
                  ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


                  :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

                  Comment


                  • #10
                    Ясно. Благодаря много.
                    Имах и аз подобни подозрения. Но след като има въздух в сиситемата какво ще рече "помпаш съединителя докато започне да работи нормално"? Нали е затворена системата, т.е. и да помпам то ще е "еднократно" и ще качи налягане, ама въздуха пак ще си остане в системата. Или по този начин въздуха ще отиде към казанчето на спирачките и съединителя? Не е ли задължително да се обезвъздуши от пробката като спирачките?

                    Още веднъж благодаря за отговора. Ще пробвам и ако не се оправи с помпане ще се обезвъждушава. Всъщност направо ще отида в сервиза да си дооправят работите и да обезвъздушат системата (и то без да ми разправят как трябвало да ми сменят помпата и цилиндъра на съединителя).
                    Alfa 155 1.8 TS 8V - ex
                    Alfa 156 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от nick
                      Но след като има въздух в сиситемата какво ще рече "помпаш съединителя докато започне да работи нормално"? Нали е затворена системата, т.е. и да помпам то ще е "еднократно" и ще качи налягане, ама въздуха пак ще си остане в системата. Или по този начин въздуха ще отиде към казанчето на спирачките и съединителя? Не е ли задължително да се обезвъздуши от пробката като спирачките?
                      Няма никаква разлика между спирачките и съединителя (затова използват една течност) - натискаш педал, той натиска бутало (помпа), а вече създаденото налягане натиска друго бутало, което притиска накладките на спирачките или освобождава притискателния диск на съединителя в зависимост кой педал си натиснал.
                      Обезвъздушават се по един и същ начин (всеки знае как няма нужда да го пиша, един помпа с педала и задържа, друг отвива пропката)
                      Системата няма кръговрат, т.е няма начин въздуха да се "върне" в казанчето. Въздуха единствено може да се избута и да излезе през пробката.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от aav Покажи съобщение
                        Няма никаква разлика между спирачките и съединителя (затова използват една течност) - натискаш педал, той натиска бутало (помпа), а вече създаденото налягане натиска друго бутало, което притиска накладките на спирачките или освобождава притискателния диск на съединителя в зависимост кой педал си натиснал.
                        Обезвъздушават се по един и същ начин (всеки знае как няма нужда да го пиша, един помпа с педала и задържа, друг отвива пропката)
                        Системата няма кръговрат, т.е няма начин въздуха да се "върне" в казанчето. Въздуха единствено може да се избута и да излезе през пробката.
                        Къде се намира пробката колега?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от plamenp4 Покажи съобщение
                          Къде се намира пробката колега?
                          на работният цилиндър, върху скоростната кутия.


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment

                          Working...
                          X